3. třídy

Červen 2021

Předposlední den letošního školního roku jsme si užili. Však jsme se na to taky hodně dlouho připravovali a přesvědčili se, že vytvořit program pro druhé, není vůbec jednoduché. Tak tedy my, 3.A, jsme uspořádali pro 2.B šipkovanou. Start u ořešáku, cíl u Rojkovičů na zahradě. Druháci nezklamali. Vše vyluštili a do cíle dorazili. Jejich vyluštěný tajný kód P RÁ Z D N I N Y jsme opětovali hurónským křikem. Společně jsem opékali buřtíky, hráli míčovky, skákali na trampošce, lezli na stromy, stříleli ze vzduchovky. Prostě parádní den.

Dubajzník a Klášterka

V pátek 25. 6. v deset začíná mrholit. Mraky napovídají, že bude ještě hůř. Vycházíme ze školy směr cyklostezka na Křinice a začíná opravdu pršet. První hodinu jsme si povídali o ničivém tornádu na Moravě. nám je vlastně krásně. Nic nám nechybí a voda pomůže i Klášterce a Dubajzníku, které jdeme k cyklostezce na Zálišovic louku zasadit. Oběma sazenicím přejeme dlouhý a spokojený život a nám kromě dobrého pocitu? Těšení se, že se ke stromům budeme vracet a třeba po letech v jejich stínu hrdě vzpomínat na pršlavý den, kdy jsme je společně vysadili.

   

‌"Hurá, to bude hustý!", "Já už se nemůžu dočkat!" Takto jásaly děti, když zjistily, že celé páteční dopoledne strávíme na meziměstském koupališti, namísto pekelně vyhřáté třídy. Voda byla osvěžující a nějakou dobu patřilo koupaliště, skluzavky i tobogán jenom nám. Děti si dopoledne náramně užily a po strašně dlouhé době spolu mohly vesele dovádět. 

 

 
 

Školní zahrada žije...

...tak si to jistě přáli ti, kteří se zasloužili, aby se v roce 2007 slavnostně otevřela. Žáci 2.B a 3.A v pátek 11. června využili krásného počasí a v dvojčlenných skupinkách plnili úkoly, které pro ně paní učitelky připravily. Úkoly nebyly složité. Skoro vše jsme se učili v matematice, českém jazyce a prvouce. Pro rychlíky byly připraveny úkoly z informačních tabulí, které se na zahradě při její rekonstrukci instalovaly. Schválně, zastavte se u nich někdy. Poučte se a připomeňte si časy, které se už nevrátí.

2.B, 3.A

                     

Knižní detektivové...

 
...byl název programu, na který nás knihovnice do městské knihovny pozvaly. Pracovali jsme ve skupinách celkem zdařile, protože nás to bavilo. Již při příchodu jsme viděli, že se dětské oddělení změnilo. Doslova k nepoznání! Všichni jsme ocenili nová sezení, regály, malbu, stolky. Suprová je patrová postel:). A „dort“.  Že nevíte jaký? Běžte se do knihovny nezávazně podívat. Navštěvovat ji můžete i bez přihlášky. To si ale domů, kromě zážitků, neodnesete ani knihu, ani časopis. Stát se řádným čtenářem stojí vyplnění přihlášky a 60 Kč na rok. Jak říká jeden z nás: „To fakt není moc, když jedna knížka stojí i přes dvě stovky.“ Samozřejmě jsme si ve škole ještě o návštěvě knihovny povídali a psali krátké vzkazy. Tak jeden za všechny: „Máte moc hezký interiér. Máte hodně velký výběr knih. Máte to hezky upravené. Máte promyšlený program. Jste moc milé.“ Prostě – d ě k u j e m e.       
Bára Rojkovičová a 3. A
 
                   

Žáci 3.B vyráběli - za pomoci paní učitelky Šárky Matějové a asistentky Ivety Thérové - "lapače snů".

Projekt VČELA na nástěnce 3.A

         

A‌ktuální nástěnka 3.B

     

PROJEKT VELRYBA


Z živočichů, kteří žijí v oceánu, nás nejvíce zaujala velryba. A to nejen proto, že jsme se o ní učili, ale i proto, že je jí pořádný kousek, nebo spíše několik tun. Nevěřili byste, kolik zajímavých informací jsme se o ní při projektových hodinách dozvěděli. Paní učitelka Bára Rojkovičová v tématu Velryba propojila přírodovědu, vlastivědu, pracovní činnosti, výtvarku, hudebku, vlastně i matematiku do bezvadných pátečních hodin. Jednotlivě i ve skupinách jsme poslouchali třeba i velrybí zvuky a sami se zapojovali. To bylo otázek a toho, co jsme chtěli sdělit! Víte, že o velrybách jsou písničky? Velrybářskou výpravu jste si třeba u ohýnku taky zazpívali. I Jiří Žáček na ní ve své tvorbě nezapomněl. V básničce jsme hledali rýmy. Věřili byste, že se dá ve škole i plakat? Ne ze špatné známky, ale proto, že se nás velmi silně dotkl příběh Adriána Macho Gerda – Příběh velryby. Vypráví příběh touhy, snů, radosti a zklamání o malé velrybí holčičce Gerdě, která zažila ztrátu, objevila svět a našla různé přátele. A nakonec i sama sebe. P říběh všech živých bytostí na světě, možná i nás lidí.
Holky a kluci ze 3. A

          

DEN DĚTÍ VE 3.A
 
K oslavě Dne dětí jsme využili nabídku Maiwaldovy akademie, která pořádala akci v klášterní zahradě na téma "Dub". Počasí se umoudřilo, sluníčko hřálo, krásně upravená zahrada voněla jarem. V programu jsme se ve skupinách dozvěděli historii velkolepého dubu i jeho jizvy, kterou mu asi před patnácti lety způsobil blesk. Nechyběla výroba lesních skřítků z ovčí vlny a přesazování semenáčků dubu. Dvě sazenice dva a půl let starých rostlin jsme dostali darem. Jeden se bude jmenovat Dubajzník, druhý Klášterka. Dalšími návrhy byl Dubínka, Budinka, Lipáček, Pivníček, Dubáček. Čeká nás ještě jeden nelehký úkol. Najít místo v krajině pro jejich příznivý a dlouhověký život.
Ida Jenková

         

Květen 2021

Jarní téma v pracích 3.B paní učitelky Šárky Matějové.

                

Děti z 3.A vyráběly v družině přáníčka ke Dni matek.

Duben 2021

Třída 3.A uklízela v rámci Dne Země okolí školy...

VELKÁ JARNÍ DETEKTIVKA

V sobotu, 20. března, bylo venku nevlídno, zima, a dokonce i sněžilo. Nic nenapovídalo tomu, že by zrovna tohle měl být první jarní den. Proto jsme se s třídou 3.A rozhodli, že vyhlásíme velkou pátrací akci a začneme hledat důkazy vypovídající o tom, že jaro opravdu začalo. Žáci během distanční a později i prezenční výuky hledali během svých procházek a výletů po okolí patřičné indicie, které po zkompletování na nástěnce vedle třídy mluví jasnou řečí. Dle pátrání žáků/detektivů můžeme konečně vyřknout finální verdikt - jaro dopadeno, je tu!
Barbora Rojkovičová
 
              

JARNÍ MOZAIKA

Paní učitelka Barbora Rojkovičová tvořila se svými žáky květinové jarní mozaiky, ve kterých děti využily znalost geometrických tvarů.

              

Březen 2021

O několik ukázek svých prací se dělí třída 3.A paní učitelky Barbory Rojkovičové. Děti probíraly sluneční soustavu, učily se vyjmenovaná slova, zkoušely různé pracovní postupy, a na místě bylo i téma Velikonoc.